{{ctrl.notification}}
جاذبه های گردشگری مشهد_ 10 مکان دیدنی که نباید از دست داد

آیا تاکنون از جاذبه های گردشگری مشهد دیدن کرده اید؟ این شهر سالانه میزبان ۲۵ میلیون نفر گردشگر از سراسر ایران و جهان است‌ که اکثرا مشتاق زیارت حرم امام رضا (ع) هستند. اما این شهر به دلیل موقعیت دنجی که دارد، دیدنی های بسیاری را پوشش می دهد که از مهمترین مکان های دیدنی مشهد نیز محسوب می شوند. علاوه بر جنبه معنوی، مشهد را با مجموعه های تاریخی، تفریحی و فرهنگی اش می شناسند؛ از فردوسی بزرگ گرفته تا بازار رضا. اگر مسافر تور مشهد هستید، این مقاله را انتها بخوانید! در ادامه مهم ترین جاذبه های گردشگری مشهد را معرفی خواهیم کرد.

حرم اما رضا (ع) در تور مشهد

۱- حرم امام رضا (ع)؛ The shrine of Imam Reza

حرم امام رضا یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مشهد و ایران است که سالیانه میلیون ها زائر از سراسر ایران و جهان برای زیارت به مشهد سفر می کنند. بارگاه امام رضا به دلیل شهادت امام هشتم شیعیان که از طرف خلیفه آن زمان در ۱۲۰۰ سال پیش به مرو مهاجرت کرده بود و همانجا نیز به شهادت رسید، شکل گرفته است. ساخت این حرم از ۱۰۰۰ سال پیش شروع شده و تا الان نیز ادامه دارد و هم اکنون با یک میلیون متر مربع با رواق ها، موزه ها، صحن ها، سالن ها، رستوران ها و مجموعه اداری خود به یکی از بزرگترین بناهای مذهبی جهان مشهور است. در دوره تیموریان بنای باشکوه مسجد گوهرشاد در جنوب حرم امام رضا ساخته شد که هنگام زیارت با تور مشهد حتما به این مسجد نیز بروید.

۲- مقبره فردوسی؛ Tomb of Ferdowsi

آرامگاه فردوسی جز مقبره های زیبای ایران و از جاهای دیدنی مشهد است که بسیار دیدنی و جذاب است. مقبره ابوالقاسم فردوسی در ۲۸ کیلومتری غرب روستای پاژ در شهر توس واقع شده است. این بنای ۹۰۰ متری از ستون، سنگ و کاشی ساخته شده است که برگرفته از معماری دوران هخامنشی است و بر روی ۴ ضلع آن اشعاری از فردوسی نگاشته شده است. فضای داخلی مقبره از ۲۰ ستون در قسمت پایینی و ۸ ستون در قسمت بالایی تشکیل شده و در محیط ۶ هکتاری اطراف آن موزه و کتابخانه نیز تعبیه شده است. همچنین مجسمه فردوسی که توسط ابوالحسن صدیقی در ایتالیا ساخته شده بود به این آرامگاه آورده شد. اگر هنوز برای خرید بلیط هواپیما مشهد دودل هستید، تردید نکنید! فردوسی در انتظار شماست...

آرامگاه فردوسی در مشهد

۳- کوهسنگی؛ Rocky Mountain

کوهسنگی یکی از کهن ترین و زیباترین جاذبه های توریستی مشهد است که در جنوب غربی شهر مشهد و در انتهای خیابان کوهسنگی واقع شده است. علت نامگذاری این پارک به دلیل دو کوه سنگی از رشته کوه های بینالود که مشرف به شهر هستند، گرفته شده است. این پارک از دوران قدیم تاکنون از شهرت و توجه خاصی برخوردار بوده است و گفته می شود شاه عباس صفوی در این منطقه تاج گذاری کرده است. این پارک از زیباترین پارک های ساخته شده در ایران است که در میان آن استخر بزرگی تعبیه شده است و ترکیب آب و کوه در میان فضای سرسبز پارک، فضای بسیار زیبایی را به وجود آورده است.

کوهسنگی از مناطقی است که می توانید برای رزرو هتل در مشهد، روی آن حساب کنید! کافیست از بخش ارتباط با ما، با کانترهای رزرو هتل در پروازیاب24 در ارتباط باشید تا هتل و اقامتگاه مد نظرتان را رزرو کنند.

۴- دریاچه چشمه سبز؛ Green Spring Lake

دریاچه چشمه سبز از معروف ترین جاذبه های گردشگری مشهد است که در ۲۰ کیلومتری روستایی بنام گلمکان قرار گرفته است. این دریاچه با وسعت ۱۵ هکتاری و به واسطه طبیعت سرسبز و زیبایی خیره کننده، یکی از مسیرهای طبیعت گردی مشهد است. علاوه بر اینها از آب آن برای آبیاری زمین های کشاورزی و باغات اطراف استفاده می کنند. منطقه گلمکان از آب و هوای کوهستانی برخوردار بوده و این امر باعث شده که گیاهانی مانند بابونه ، زیره، بادام کوهی، کاسنی و خارشتر بروید، بعلاوه در این مکان حیواناتی از قبیل بزکوهی ، کبک، عقاب، گراز و آهو یافت می شود. بهترین فصل بازدید از این دریاچه از فصل بهار تا اوایل پاییز است.

۵- سرزمین موج های آبی؛ Land Water Wave

این مجموعه آبی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد است که در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد. سرزمین موج های آبی با بیش از ۸۵۰۰ متر مربع  بزرگترین پارک آبی سرپوشیده ایران و خاورمیانه است. این پارک با دارا بودن امکاناتی بینظیر و محیطی امن از دو فاز برای پذیرای آقایان و خانم ها درست شده است و خانواده ها می توانند با خیال راحت همراه با کودکان خود در این پارک به تفریح بپردازند. از جمله امکانات تفریحی می توان به رودخانه خروشان ، چاله فضایی، سرسره ۳۰۰ متری، استخر، سونا و جکوزی، حمام ترکی و بسیاری تفریحات مهیج دیگر که باعث ترشح آدرنالین در رگ هایتان می شود را نام برد. نکته قابل توجه اینکه برای رفتن به این پارک روزهای زوج مخصوص خانم ها و روزهای فرد برای ورود آقایان انتخاب شده است و همه روزه از ۹ صبح تا ۱۰ شب پذیرای شما مسافران عزیز است.

۶- مجموعه تفریحی شاندیز؛ Shandiz Collection

مجموعه شاندیز از جاذبه های توریستی مشهد است که در ۱۵ کیلومتری این شهر قرار گرفته است و فضایی دلنشین با آب و هوایی ییلاقی و معتدل دارد. در این مکان رودخانه های طبیعی که از رشته کوه های بینالود سرچشمه می گیرند در جریان است و مهمترین چیزی که می توانید از این منطقه به سوغات بیاورید گیلاس های خوشمزه و قرمز است. علاوه بر منطقه بکر و کوهستانی شاندیز می توانید از رصدخانه نجوم و موزه شهرداری نیز دیدن کنید. در کنار اینهمه زیبایی شما می توانید در رستوران ها و کافه های بینظیری که در این طبیعت ساخته شده اند، با محیط دنجی که دارند به استراحت و صرف غذا بپردازید و انواع غذاهای مشهدی را تست کنید. اگر قصد بازدید از این شهر توریستی را دارید بهتر است در اولین فرصت مناسب، کوله بارتان را ببندید و مسافر تور مشهد شوید؛ حتما خوش می‌گذرد...

جاذبه های گردشگری مشهد در پروازیاب24

۷- بازار رضا؛ Reza bazar

بازار رضا که در فاصله کمی از حرم امام رضا قرار گرفته است یکی از شلوغ ترین جاهای دیدنی مشهد است. این بازار در سال ۱۳۵۵ ساخته شد و معماری زیبا و منحصر بفردی دارد و همیشه تجارت در آن رونق دارد. این بازار دارای مغازه ها و غرفه های متفاوتی است که انواع ادویه های مختلف، فیروزه ، زعفران، لباس و کلی کالای دیگر را عرضه می کنند. برای بازدید از این بازار سنتی می توانید به ضلع شرقی خیابان امام، حد فاصل میدان بیت المقدس و ۱۷ شهریور بروید.

۸- کلیسای مسروپ قدس؛ Holy Mosque of Jerusalem

کلیسای مسروپ قدس تنها کلیسای مشهد است که توسط ارامنه ساکن در مشهد در میدان دهم دی ساخته شد و امروزه از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود. قدمت این کلیسا به دوران پهلوی اول برمی گردد و شکل ساختمان آن بصورت ذوزنقه است. از خصوصیات بارز این کلیسا وجود دو گنبد مخروطی شکل بر روی ساختمان است که نوک هر دو آن ها صلیب قرار گرفته است که از جنس آهن اند. بازدید از این کلیسا ارمنی به نوبه خود می تواند جالب باشد و می توانید با دیدن فضای داخلی آن لذت ببرید.

پیشنهاد می کنیم با خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی ارزان از سایت پروازیاب24، بدون نگرانی از هزینه های سفر، خودتان را به یک سفر سیاحتی زیارتی در مشهد دعوت کنید.

۹- هفت حوض؛ Seven pools

پارک هفت حوض یکی از جاذبه های توریستی مشهد است که در ۷ کیلومتری جنوب شرقی این شهر در میان کوه های خلج واقع شده است. شاید حدود هزاران سال است که آب در این حوضچه ها جریان دارد و آب از حوضچه ای به حوضچه دیگر ریزش می کند و به دلیل جنس سنگ های آن این حوض ها به مرور زمان در دل آن پدیدار شده اند و منطقه بکر و بینظیری را خلق کرده اند. این حوض ها در امتداد هم به طول ۱۶۹۰ متر امتداد دارند. به این پدیده طبیعی حوض ها یا دولین ها می گویند که بر اثر فرسایش شیمیایی بر اثر باران های اسیدی در مسیر بستر رودخانه به سمت کوه به وجود می آیند. برای رفتن به این منطقه بکر و دست نخورده حتما با خود وسایل خوردنی ببرید چون هیچگونه مغازه، سوپرمارکت یا رستورانی در آنجا نیست و حتما کفش های راحتی بپوشید چون به دلیل کوهستانی بودن مسیر باید ۲ کیلومتر از راه را پیاده بپیمایید.

۱۰- غار مغان؛ Moghan Cave

غار مغان از دیگر جاذبه های گردشگری مشهد است که در روستایی به همین اسم واقع شده است. برای دیدن از این غار باید ۳۵ کیلومتر از شهر مشهد فاصله بگیرید و پس از گذر از مسیر روستاهای خان رود، اردمه، بالندر به روستای مغان می رسید. یکی از جذابیت های این غار قدمت آن و مسیر پر پیچ و خم آن است که در سال ۱۳۲۴ کشف شد. راه های رسیدن به غار مغان لغزنده و شیب دار است و دره های عمیق و خطرناکی دارد، پس حتما از کفش مناسب استفاده کنید. این غار ۳ طبقه با ستون های آهک است که ارتفاع برخی از آن ها به ۲۵ متر می رسد. همچنین درون روستا یک چشمه زیبا قرار دارد که قبل از رسیدن به غار می توانید از آن دیدن کنید.

خرید بلیط هواپیما مشهد از پروازیاب ۲۴

با خرید بلیط هواپیما مشهد از پروازیاب 24 در تمامی مراحل از پشتیبانی آنلاین و مشاوران فروش ما بهره مند خواهید شد. خدمات پشتیبانی به صورت آنلاین و 24 ساعته می باشد؛ بنابراین حامی شما خواهیم بود. پنل خرید بلیط از پروازیاب 24 طراحی ساده ای دارد که افراد با هر سطح تحصیلی به راحتی می توانند برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما سیستمی ارزان و چارتری و دیگر خدمات سایت نیز اقدام کنند.

از خدمات اینترنتی پروازیاب24 می توان به فروش بلیط هواپیما خارجی و داخلی، فروش بلیط قطار، اتوبوس و خدمات مربوطه نظیر استرداد بلیط نیز بهرهمند شوید. پروازیاب24 با اتکا به حقوق مشتری، خدمات رزرو هتل های داخلی و خارجی، اخذ ویزا و تورهای مسافرتی را ارائه می دهد؛ کافیست از طریق منوی تماس با ما، با مجریان پروازیاب24 در ارتباط باشید.

date_range چهارشنبه 18 فروردین 1400 remove_red_eye 1228 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09208704900
05131838
پرواز خارجی
09208704900
05131838
اتوبوس
09208704900
05131838
ویزا
09208704900
05131838
ثبت نظر
chat 0