{{ctrl.notification}}
راهنمای سفر به اصفهان|اصفهان گردی
اصفهان، موزه زنده میراث فرهنگی، یکی از بهترین شهرهای ایران برای بازدید است. قدیمی ترین بناهای اسلامی در کنار باغ های  ایرانی این شهر را به جاذبه ای خیره کننده تبدیل کرده است. کاخ عالی قاپو، مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف الله و.. بزرگترین جاذبه هایی است که بازدیدکنندگان را به این یکی از بهترین شهرهای ایران برای دیدن می آورد. در ادامه قصد داریم شما را با مکان های دیدنی این شهر زیبا و جذاب  آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 پل سی و سه پل

 پل سی و سه پل کجاست
 
این بنای باشکوه  در زمان شاه عباس اول ساخته شده است. این پل به عنوان یکی از برجسته ترین نمونه های معماری پل در دوران  صفویه شناخته میشود. این بنا که  توسط شاه عباس اول و فرماندارش ساخته شد، شامل 2 ستون از 33 طاق است. در ابتدای پل تخته فونداسیون وسیع تری  وجود دارد که رودخانه زاینده  رود از زیر آن جاری است .
 

خرید بلیط هواپیمای مشهد تهران از پروازیاب 24

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو کجاست
 
اصفهان، میدان امام، کاخ عالی قاپو ،نماد باشکوه معماری پر رونق سلسله صفویه است که از مرکز میدان دیده می شود. نام این کاخ  شش طبقه که در حاشیه غربی میدان نقش جهان اصفهان قرار دارد، « کاخ عالی قاپو » است. این کاخ که در زمان شاه عباس اول در قرن شانزدهم تا هفدهم تأسیس شد، دارای یک «تالار موسیقی» قرمز رنگ است. یک تزیین  گچبری کمیاب و با شکوه  و با طرحی منحصر به فرد چاره ای جز خیره شدن به سقف  را برای شما باقی نمی گذارد.

خرید بلیط هواپیمای تهران اهواز و اهواز تهران

 مسجد جامع عباسی

 مسجد جامع عباسی کجاست

مسجد جامع عباسی به نام مسجد سلطنتی ایران  شناخته می شود. نمایی از مسجد جامع عباسی، باشکوه ترین نماد معماری پر رونق سلسله صفویه، از تراس عالی قاپو به چشم می خورد. این مسجد که در ضلع جنوبی میدان نقش جهان اصفهان قرار دارد، مربوط به  دوره صفویه بوده و به دستور شاه عباس اول ساخته شده است.
این معماری دیدنی دارای گنبدی عظیم به عرض نزدیک به 57 متر (170 فوت) و مناره های بلند است. این طراحی باشکوه هرگز  به شما اجازه نمیدهد ثانیه ای چشم از این همه زیبایی بردارید.

خرید بلیط هواپیمای تهران کیش از پروازیاب 24

 مسجد شیخ لطف الله

 مسجد شیخ لطف الله کجاست
 
یکی دیگر از نقاط برجسته میدان نقش جهان بین سالهای 1602 تا 1619 پس از میلاد محمود عباس اول تأسیس شد. این شاهکار پر  از موزاییک توسط معمار بنای تاریخی محمدرضا اصفهانی طراحی شده است.این تنها مسجد ایران است که حیاط ندارد. نام این مسجد به نام شیخ لطف الله، رهبر مذهبی لبنان بود که در اصفهان مورد استقبال قرار  گرفت و توجه خاصی به پادشاه صفوی داشت.

خرید بلیط هواپیمای تهران بندرعباس از پرواز یاب 24

 بازار بزرگ اصفهان

 بازار بزرگ کجاست
 
یکی از کهن ترین و جالب ترین بازارهای ایران ، بازار بزرگ اصفهان است.  گذرگاه های قوسی شکل بازار با یک سری گنبدهای  سوراخ دار مینیاتوری پوشیده شده است.
اگرچه قدیمی ترین بخشهای بازار آنهایی است که نزدیک مسجد هستندو بیش از هزار سال قدمت دارند، اما بسیاری از آنچه که  امروزه  دیده میشود، در طول توسعه جاه طلبانه شاه عباس در اوایل دهه 1600 ساخته شده است.

 

خرید اینترنتی بلیط هواپیما  از پروازیاب ۲۴

با خرید اینترنتی بلیط هواپیما  از پروازیاب 24 می توانید از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار شوید؛ همچنین برای پیگیری خرید بلیط هواپیما می توانید از منوی مربوط به پیگیری خرید در صفحه اصلی سایت، وضعیت بلیط خود را مشاهده و پیگیری نمایید. پروازیاب 24 همچنین با ارائه خدمات ویژه در زمینه تورهای داخلی و خارجی، سفری مقرون بصرفه برایتان به ارمغان خواهد آورد. همچنین می توانید از خدمات  فروش بلیط هواپیما، بلیط قطار، بلیط اتوبوس و حتی رزرو هتل در هر کجای دنیا نیز بهرمند شوید.

 

ثبت نظر
chat 0