{{ctrl.notification}}
تفاوت بلیط هواپیما چارتری و سیستمی_شرایط استرداد بلیط_پروازیاب24

در سفرهای هوایی خود بلیط چارتری رزرو کرده‌اید یا بلیط سیستمی؟ آیا می دانید تفاوت بلیط هواپیما چارتری و سیستمی در چیست؟ کسانی که پایه ثابت پروازهای هوایی باشند می دانند که چه زمانی بلیط چارتری و چه زمانی بلیط سیستمی تهیه کنند و اکثرا با خصوصیات و ویژگی های هر کدام تا حدودی آشنایی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به تفاوت بلیط هواپیما چارتری و سیستمی بپردازیم و گریزی به ویژگی های هر کدام بزنیم.

تفاوت بلیط هواپیما سیستمی و چارتری_پروازیاب24

با بلیط هواپیما سیستمی آشنا شوید!

در سفرهای هوایی حتما با اصطلاح بلیط سیستمی آشنایی دارید، در واقع بلیط سیستمی همان بلیط معمولی ست که توسط شرکت ها یا آژانس های هواپیمایی به فروش می رسند. شما می توانید از چند روز قبل سفر و حتی ماه ها قبل بلیط هواپیما سیستمی خود را رزرو کنید و با خیالی آسوده و بدون نگرانی به سفر بروید و استرس اینکه هر لحظه باید منتظر سفر باشید را نداشته باشید. در ادامه به مهمترین ویژگی های برجسته بلیط سیستمی اشاره می کنیم:

ویژگی‌های مهم بلیط هواپیما سیستمی

۱- بلیط های سیستمی در طول سال نرخ ثابتی دارند و قیمت آن ها به هیچ وجه در شرایط خاص تغییر نمی کند.

۲- اگر در صورت هرگونه مشکل از سفر پشیمان شدید، نگران نباشید! می توانید بلیط سیستمی خود را استرداد و برگشت کنید و جز جریمه ای برای کنسل کردن بلیط، مابقی پول خود را پس بگیرید. 

۳- شرکت ها و آژانس های هواپیمایی می توانند با توجه به کلاس پرواز و سطح امکانات ارائه شده، تا ۳۰ درصد به هزینه بلیط اضافه کنند (بیشتر از این درصد جریمه می شوند).

۴- قیمت بلیط سیستمی برای کودکان کمتر از افراد بزرگسال است و این امر برای کسانی که با خانواده و فرزندان خود سفر می کنند بسیار سودمند است.

۵- در بلیط سیستمی می توانید قبل از پرواز تاریخ و ساعت پرواز خود را تغییر دهید.

۷- در سفرهای خارجی با توجه به نرخ ثابت بلیط سیستمی، می توانید با اطمینان خاطر بیشتر به اخذ ویزا و کارهای سفر خود بپردازید‌.

راه های کاهش قیمت بلیط سیستمی

راهکارهای کاهش قیمت بلیط سیستمی به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثلا اگر شما به جای روزهای شلوغ و مناسبت های مختلف که تقاضا برای سفر زیاد است، بلیط سیستمی خود را در روزهای کم گردشگر و خلوت رزرو کنید، همچنین رزرو بلیط از ایرلاین هایی با کلاس پرواز سطح پایین تر می تواند فرصتی باشد تا شما بلیط هواپیمای سیستمی ارزان بخرید. گذشته از این ها، برای خرید بلیط سیستمی با هزینه‌ کمتر، می توانید در سایت پروازیاب۲۴ با تقویم قیمتی که در منوی اصلی مشاهده می کنید، با وارد کردن مقصد و مبدأ سفر، لیستی از تاریخ پرواز و قیمت های مختلف به شما نشان می دهد که با کمی جستجو ساده می توانید به خرید بلیط اینترنتی هواپیما سیستمی ارزان و متناسب با بودجه مدنظر خود بپردازید.

تفاوت قیمت بلیط هواپیما سیستمی و چارتری_پروازیاب24

بلیط هواپیما چارتری چیست؟

اگر اهل مسافرت باشید حتما می دانید بلیط چارتری چیست. کلمه چارتر در اصلاح به معنای دربست کردن است که این کلمه علاوه بر بلیط هواپیما برای رزرو هتل نیز استفاده می شود یعنی یک آژانس هواپیمایی می تواند تخت های یک هتل را پیش خرید کند و با قیمت مدنظر خود بفروشد. در مبحث بلیط چارتر نیز در واقع شرکت های هواپیمایی یا آژانس های مسافرتی برای مدت محدود یا طولانی مدت تمام صندلی های یک هواپیما یا نیمی از آن ها را از ایرلاین های هواپیمایی اجاره می کنند و با توجه به کلاس پرواز و سطح امکانات، با قیمت مد نظر خود به فروش می رسانند. معمولا بیشتر بلیط های چارتری در مسیرهای پر تردد نظیر کیش یا مشهد ارائه می گردد. در ادامه به برخی از خصوصیات مهم بلیط چارتری اشاره می کنیم:

ویژگی های مهم بلیط هواپیما چارتری

۱- بلیط چارتری غیر قابل استرداد است و شما نمی توانید آن را برگشت بزنید، پس در انتخاب تاریخ و خرید خود دقت کنید که متحمل ضرر نگردید.

۲- قیمت بلیط های چارتری برای تمام افراد یکسان است! چه برای بزرگسال و چه برای کودک

۳- بلیط های چارتری ارزان تر از بلیط های سیستمی‌اند

۴- قیمت بلیط چارتری با توجه به شرایط هر فصل، همیشه در حال تغییر است و قیمت ثابتی ندارد.

۵- بلیط لحظه آخری فقط مختص بلیط های چارتری است که قیمت آن ها در نزدیک پرواز گاهی به نصف هم می رسد.

خرید بلیط هواپیما چارتری زیر قیمت_پروازیاب24

تفاوت بلیط هواپیما چارتری و سیستمی

همانطور که در مباحث قبلی اشاره کردیم، عمده تفاوت بلیط هواپیما چارتری و سیستمی در قیمت آن هاست که در بلیط های سیستمی ثابت و در بلیط چارتری متغیر است. دیگری استرداد بودن بلیط های سیستمی است که در بلیط های چارتری این امر میسر نیست، خوشبختانه ما در پروازیاب۲۴ امکان استرداد بلیط برای شما عزیزان را فراهم کرده‌ایم و می توانید به راحتی در منو اصلی از بخش استرداد بلیط، درخواست خود را لغو کنید.

بلیط چارتری لحظه آخری را از دست ندهید!

در بلیط چارتری به دلیل این که صندلی های هواپیما از قبل برای مدت معینی توسط آژانس های هواپیمایی پیش خرید شده اند، باید تمام آن ها را بفروشند تا متحمل ضرر نگردند. در این زمان گاه شرکت هواپیمایی با توجه به شرایط، در ۴۸ ساعت قبل از تاریخ پرواز، بلیط های خود را ۱۰ تا ۵۰ درصد زیر قیمت به فروش می رساند تا ضرر نکند که اصطلاحا به آن بلیط چارتری لحظه آخری گفته می شود و تنها مختص بلیط های هواپیما چارتری ست، زیرا قیمت بلیط چارتری در دست شرکت هواپیمایی و آژانس هاست و مانند بلیط سیستمی در طول سال نرخ ثابتی ندارد. ضمناً قیمت بلیط چارتری متناسب با مقصد سفر و شرایط آب و هوایی، مناسبت ها و عید نوروز متفاوت است، اما گاه پیش می آید که حتی هزینه بلیط چارتری از بلیط سیستمی نیز گرانتر باشد، پس همیشه منتظر بلیط چارتری ارزان و لحظه آخری نباشید و با دقت کامل بلیط خود را تهیه کنید تا ضرر نکنید. همچنین روش های خرید بلیط هواپیما چارتری ارزان به دو صورت حضوری و اینترنتی است.‌

خرید بلیط هواپیما چارتری لحظه آخری- پروازیاب24

خرید اینترنتی بلیط هواپیما چارتری و سیستمی در پروازیاب۲۴

پروازیاب24 یکی از معتبرترین مراجع فروش بلیط هواپیما است که تمامی ایرلاین های داخلی و خارجی را پوشش می دهد. شما می توانید با یک کلیک ساده روی لینک پروازیاب24 وارد صفحه اصلی سایت شوید و از منوی منتخب بلیط هواپیما با انتخاب مبدأ و مقصد، به لیست انواع بلیط هواپیما سیستمی و چارتری با قیمت های متنوع دسترسی پیدا کنید. با خرید اینترنتی بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از پروازیاب 24 می توانید از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار شوید؛ همچنین برای پیگیری خرید بلیط هواپیما می توانید از منوی مربوط به پیگیری خرید در صفحه اصلی سایت، وضعیت بلیط خود را مشاهده و پیگیری نمایید.

از دیگر خدمات سایت پروازیاب۲۴ رزرو هتل خارجی و داخلی، خرید بلیط قطار و حتی بلیط اتوبوس است. همچنین پروازیاب24 با در نظر گرفتن اهمیت زمان برای مسافران خارجی، با ارائه ی خدمات اخذ ویزا، گامی مؤثر در راستای رونق فروش خدمات مسافربری برداشته است. اپلیکیشن پروازیاب۲۴ نیز برای ارائه ی خدمات بهتر، طراحی و در وبسایت پروازیاب24 در دسترس است.

date_range چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 remove_red_eye 2115 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09208704900
05131838
پرواز خارجی
09208704900
05131838
اتوبوس
09208704900
05131838
ویزا
09208704900
05131838
ثبت نظر
chat 0