{{ctrl.notification}}
اطلاعاتی فوق العاده از ارگ کریم خان که باید بدانید بخش 2

اگر از هر ایرانی در مورد جاذبه های تاریخی ایران بپرسید حتما نام ارگ کریم خان را خواهید شنید. این ارگ اثری بزرگ و باشکوه است که بخش مهمی از تاریخ ایران را تشکیل میدهد و آن را در قالب داستانی مصور روایت میکند. در سفر به شیراز بازدید از این جاذبه باشکوه و ارزشمند را از دست ندهید. ما در این مقاله قصد داریم شمارا بیشتر با این بنای تاریخی آشنا کنیم. با ما  همراه  باشید.

برای خواندن ادامه این مقاله ابتدا باید مقاله (اطلاعاتی فوق العاده از ارگ کریم خان  که باید بدانید بخش اول) را بخوانید

 حمام سنتی ایرانی

ارگ کریم خان زند


خرید بلیط هواپیمای تهران بندرعباس از پرواز یاب 24

 

 در قسمت جنوب شرقی ارگ ، حمامی از سلسله زندیه هنوز به چشم می خورد. رختکن این حمام به شکل هشت ضلعی است و سقف رختکن از چینی ساده آجری ساخته شده است. جالب ترین قسمت حمام ارگ کریم خان ، چهار ستون سنگی یکپارچه داخل گلخانه  است که تزئینات بسیار زیبا و چشم نوازی دارد.

 طب سنتی در حمام سربینه

ارگ کریم خان زند


خرید بلیط هواپیما تهران شیراز با پروازیاب ۲۴

 

 در ورودی حمام محلی به نام سربینه وجود دارد. در وسط این قسمت  حوضی وجود  دارد و دور تا دور آن محل نشستن است. در  این مکان فعالیت های دیگری مانند حجامت و ماساژ انجام می شد که نوعی طب سنتی محسوب می شود.
 

اتاق های ارگ کریم خان

ارگ کریم خان زند


خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران به اهواز

 
جالب است بدانید که تمامی اتاق های ارگ کریم خان از داخل به هم متصل هستند، یعنی می توانید بدون خروج از فضای داخلی به اتاق های دیگر سفر کنید. همچنین ورودی اتاق ها به موازات یکدیگر قرار گرفته اند و فاصله آنها فقط به اندازه یک راهرو است .  همچنین در معماری اتاق ها از اجزای مختلفی مانند سردر، طاقچه های  دوتایی، کمد، کتیبه های بالای طاقچه و... استفاده شده است.

 در انتخاب هتل برای بازدید از ارگ کریم خان دقت کنید!

در سفر به شیراز چه با تورهای مسافرتی و چه به صورت انفرادی یکی از عوامل تاثیرگذار در مدت اقامت شما در اقامتگاه یا هتلی است که رزرو می کنید. بر خلاف هتل هایی که فاصله زیادی با ارگ دارند، برخی از هتل ها بسیار نزدیک به ارگ هستند و می  توانید به راحتی از پنجره اتاق خود منظره ارگ کریم خان را ببینید.

 

خرید اینترنتی بلیط هواپیما  از پروازیاب ۲۴

با خرید اینترنتی بلیط هواپیما  از پروازیاب 24 می توانید از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار شوید؛ همچنین برای پیگیری خرید بلیط هواپیما می توانید از منوی مربوط به پیگیری خرید در صفحه اصلی سایت، وضعیت بلیط خود را مشاهده و پیگیری نمایید. پروازیاب 24 همچنین با ارائه خدمات ویژه در زمینه تورهای داخلی و خارجی، سفری مقرون بصرفه برایتان به ارمغان خواهد آورد. همچنین می توانید از خدمات  فروش بلیط هواپیما، بلیط قطار، بلیط اتوبوس و حتی رزرو هتل در هر کجای دنیا نیز بهرمند شوید.

 

date_range دوشنبه 11 بهمن 1400 remove_red_eye 1498 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09208704900
05131838
پرواز خارجی
09208704900
05131838
اتوبوس
09208704900
05131838
ویزا
09208704900
05131838
ثبت نظر
chat 0