{{ctrl.notification}}
خرید بلیط هواپیما آتا از پروازیاب 24

خرید بلیط هواپیما اولین قدم برای شروع سفر های داخلی و خارجی می باشد که هر مسافر می توانند خرید بلیط هواپیما اینترنتی و حضوری را داشته باشد. هر  یک از روش های خرید بلیط مزایای خاص خود را دارند که در نوع اینترنتی خدمات حرفه ای تحت وب و یا با اپلیکیشن گوشی همراه ارائه می شود که می توان در زمان و هزینه ها صرفه جویی نمود. بیشتر مسافران در هنگام خرید بلیط تمایل دارند هواپیمای ایرلاین خاص را خریداری نمایند. پروازیاب 24 به این دسته افراد پیشنهاد می کند با استفاده از فیلتر های قدرتمند جستجو در کمترین زمان ممکن بلیط هواپیما مورد نظر خود را خریداری نمایند. اگر علاقمند به خرید بلیط هواپیما آتا از پروازیاب 24 هستید می توانید در چند مرحله ساده اقدام به تهیه بلیط کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با خطوط ایرلاین آتا آشنا کنیم و همچنین نحوه خرید بلیط هواپیما آتا از پروازیاب 24 را شرح خواهیم داد.

نحوه خرید بلیط هواپیما آتا از پروازیاب 24

شاید شما همراه گرامی از آن دسته افرادی باشید که با نحوه خرید اینترنتی بلیط هواپیما آشنایی زیادی نداشته باشید شاید تا امروز خرید بلیط را حضوری انجام داده اید به همین منظور در این بخش در چند مرحله بسیار ساده نحوه خرید اینترنتی بلیط را توضیح خواهیم داد تا در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه بلیط مناسب با قیمتی ارزان را خریداری کنید.

مراحل خرید بلیط هواپیما آتا از پروازیاب 24 به صورت زیر است:

  1. جستجو بلیط : راحت ترین مرحله خرید بلیط هواپیما یک ایرلاین جستجو بلیط است. با مراجعه به صفحه اصلی سایت پروازیاب 24 از قسمت منو سایت خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی را انتخاب کنید تا فرمی برای شما نمایش داده شود در این فرم مبدا، مقصد و تاریخ رفت را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا سایت شروع به جستجو تمام ایرلاین های هوایی موجود بپردازد.
  2. انتخاب بلیط : بلیط های ارزان و گران قیمت ایرلاین ها با تمام مشخصاتشان به صورت لیست وار نمایش داده می شود. پس از بررسی نوع بلیط، قیمت بلیط، زمان پرواز، مدت پرواز، زمان فرود و غیره بلیط های مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این کار نیاز است که در ستون آخر بلیط خود گزینه انتخاب را کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید. شما می توانید در این مرحله با استفاده از فیلتر های جستجو ایرلاین مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در کمترین زمان لیست پرواز های آن ایرلاین نمایش داده شود.

خرید بلیط ارزان قیمت از پروازیاب 24

  1. ثبت اطلاعات : اساسی ترین مرحله خرید بلیط که باید بادقت آن را انجام دهید مرحله ثبت اطلاعات مسافر یا مسافرین است زیرا در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات ممکن است هنگام پرواز به مشکل جدی برخورد کنید و خاطره ای تلخ از سفر خود داشته باشید. اگر همراه خانواده به سفر می روید حتماً به نوع بلیط توجه کنید زیرا بلیط سیستمی برای رده های سنی قیمت متفاوتی را در نظر گرفته و می توانید در هزینه های جاری سفر خود کاهش خوبی را داشته باشید. در صورتی که بلیط های چارتری برای تمام سنین به یک قیمت ارائه می شود.
  2. خرید بلیط : در این مرحله مسافران پس از بررسی پیش فاکتور و تایید آن می توانند با تمامی کارت های عضو شتاب و با داشتن رمز دوم بلیط هواپیمای خود را به سرعت خریداری کنند.

تفاوت بلیط سیستمی و بلیط چارتری

هر بلیط هواپیما به دو نوع کلی سیستمی و چارتری تقسیم می شود. در این بخش می خواهیم تفاوت این دو نوع بلیط را معرفی کنیم تا بلیط ارزان و مناسب را برای سفر خریداری کنید.

  • اولین تفاوت بلیط سیستمی و چارتری در قیمت بلیط است که مهم ترین تفاوت به شمار می آید گاهی بلیط چارتری نسبت به بلیط سیستمی با قیمت بالاتر یا پایین تر ارائه می شود که دلیل آن به تقاضای مسافران برای خرید بلیط هواپیما در زمان شلوغی و اوج سفرها است که بلیط چارتری با قیمت بالا عرضه می شود. در زمانی که مسافر کمتر است قیمت بلیط چارتری کاهش چشمگیری می کند.
  • دومین تفاوت در کنسلی بلیط است مسافرانی که بلیطشان از نوع سیستمی است می توانند بلیط خود را کنسل یا استرداد کنند و هزینه بلیط پس از کسر جریمه به مسافر برگشت داده می شود. ولی امکان استرداد برای بلیط چارتری وجود ندارد.

تاریخچه شرکت هواپیمایی آتا

شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران با تصویب رسمی هیئت دولت در 27 آذر سال 1387  با نام شرکت هواپیمایی آتا فعالیت خود را آغاز کرد. اولین پرواز این شرکت هوایی در دی ماه 1388 از تبریز به مشهد مقدس انجام گرفت که در واقع می توان گفت با افتتاح رسمی این ایرلاین همزمان بود که در این افتتاح وزیر راه و ترابری کشور هم حضور داشت. هواپیمایی آتا در ابتدای فعالیت خود از 4 فروند هواپیمای مک دانل داگلاس استفاده می کرد که این هواپیما قادر بود 165 مسافر را به نقاط پروازی مشخص جا به جا کند. اکنون با پیشرفت در زمینه حمل و نقل هوایی توانست با 8 فرند هواپیمای بوئنگ ام دی، 3 فروند هواپیمای ایرباس 320 و 6 فروند هواپیما بوئینگ 737 جایگاه خوبی در بین ایرلاین های ایران کسب کند.

خرید ارزان ترین بلیط هواپیما داخلی پروازیاب 24

چندی پیش آتا 10 فروند هواپیمای امبرائر 145 را به شرکت سازنده این هواپیما سفارش داد که با تحویل دو فروند از این هواپیما آن ها را وارد خطوط هوایی خود کرده است. هدف اصلی هواپیمایی آتا برای خرید امبرائر 145 که توانایی حمل 50 مسافر را دارد افزایش مقاصد پروازی در شمال غربی کشور بوده است. آتا برای برنامه ریزی دقیق و منظم خود در خطوط هوایی ایران در تاریخ 17 بهمن 1388 پرواز تبریز به تهران را انجام داد. از ابتدای تاسیس این ایرلاین سعی خود را بر این داشت که پروازهای منظم و مدونی را در مقاصد پروازی داشته باشد همین امر باعث شد که روند رو به رشد و توسعه را داشته باشد.

برای خرید ارزان بلیط هواپیمایی های معتبر کلیک کنید

شرکت هواپیمایی آتا در سال 1391 توانست به عنوان پنجمین شرکت هواپیمایی ایران که توانایی خوبی در جا به جابی مسافر دارد شناخته شود. پس از کسب این عنوان تمام تلاش خود را برای پیشرفت به کار گرفت و با گذشت یک سال آمار مسافران خود را افزایش داد و توانست در سال 1392 به عنوان چهارمین شرکت هواپیمایی ایران انتخاب شود. آتا در طول فعالیت موفق خود در مسیر های داخلی و خارجی خود نزدیک به سه میلیون و 270 هزار مسافر را در داخل و بیش از 180 هزار مسافر را در خارج جا به جا کرده است.

مقاصد پروازی داخل و خارج از کشور که هواپیمایی آتا

مقاصد پروازی داخل و خارج از کشور که هواپیمایی آتا تحت پوشش هوایی خود دارد به شرح زیر است :

  • مقاصد داخلی

تهران (فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی مهرآباد)، اهواز (فرودگاه بین المللی اهواز)، اردبیل (فرودگاه بین المللی اردبیل)، بندر عباس (فرودگاه بین المللی بندر عباس)، اصفهان فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، مشهد (فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد)، شیراز (فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب)، تبریز (فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی)، جزیره کیش (فرودگاه بین‌المللی کیش)، ارومیه (فرودگاه بین‌المللی شهید باکری)، بندر ماهشهر (فرودگاه ماهشهر).

  • مقاصد خارجی

عراق (فرودگاه بین المللی بغداد و فرودگاه بین المللی نجف)، ترکیه (فرودگاه بین المللی آتا ترک استانبول)، کویت (فرودگاه بین المللی کویت)، عربستان سعودی (فرودگاه بین المللی ملک فهد)، گرجستان (فرودگاه بین‌المللی تفلیس، فرودگاه بین‌المللی باتومی)

خرید ارزان قیمت بلیط هواپیمایی اتا

مسیر های پرواز هواپیمایی آتا

 مرکز اصلی شرکت هواپیمایی آتا فرودگاه بین المللی تبریز است که پرواز های این ایرلاین از تبریز به شهرهای داخلی از جمله تهران، مشهد، کیش، اهواز و شیراز صورت می گیرد و پرواز های خارجی از تبریز به شهر های استانبول و باکو به طور دقیق و منظم انجام می شود. اگر قصد سفر با خطوط هوایی آتا هستید بهتر است مسیر های پروازی از شهر های مختلف ایران به مقاصد داخلی و خارجی آگاه باشید تا بتوانید بهترین پرواز را انتخاب و خریداری کنید. مسیر های پروازی این شرکت به شرح زیر است :

فرودگاه های تهران

  • مقاصد داخلی : تبریز، کیش، مشهد، شیراز، بندرعباس، اردبیل، ارومیه و اهواز
  • مقاصد خارجی : استانبول و باکو

فرودگاه مشهد

  • داخلی : تهران، تبریز، کیش، شیراز، اهواز، ارومیه و ادربیل

فرودگاه اردبیل و ارومیه

  • داخلی : تهران و مشهد

فرودگاه شیراز و کیش

داخلی : تهران، مشهد و تبریز 

ایرلاین آتا از دو شهر باکو و استانبول به مقاصدی در ایران نیز پرواز دارد که می توان گفت این شرکت هواپیمایی پروازهایی از شهر باکو به تهران و تبریز و از استانبول به تبریز را با کیفیت عالی انجام می دهد.

خرید بلیط هواپیمایی اتا ارزان قیمت پروازیاب 24

در مسیر های پروازی که گفته شد شاید برخی از مقاصدی را در هنگام خرید بلیط هواپیما پیدا نکنید توجه داشته باشید که در تعدادی از مسیر ها آتا به طور منظم برنامه ویژه ای ترتیب داده است که در صورت پر شدن و در زمان های شلوغی پروازها به مقاصد دیگر انجام می گیرد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع دقیق از مسیرهای پروازی در زمان مورد نظر خود به سایت پروازیاب 24 مراجعه کنید تا بتوانید برنامه خوبی برای سفر گردشگری و تفریحی خود آماده کنید.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی آتا

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی آتا شامل دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس است که بیشتر خطوط هوایی این ایرلاین جوان ایران از کلاس های اکونومی تشکیل شده و فقط هواپیماهای ایرباس 320 این شرکت داری کلاس بیزینس و کلاس اکونونی است. پرواز های کلاس اکونومی از خدمات پذیرایی و غذا برخوردار است و صندلی های این کلاس بسیار نرم و راحت است. پروازهای کلاس بیزینس نسبت به کلاس اکونومی خدمات بیشتری را شامل می شود و قیمت آن بالاتر از کلاس اکونومی است.

خرید بلیط اینترنتی از پروازیاب 24

اطلاعات مورد نیاز مسافرین شرکت هواپیمایی آتا

  • مسافران این شرکت هواپیمایی مجاز هستند که یک ساک دستی با وزن و ابعاد مشخص را به صورت رایگان با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. البته دقت شود در ساک دستی که مسافران به داخل کابین می برند نمی توانند وسایل غیر مجاز که توسط ایرلاین تعیین شده را در ساک خود داشته باشند.
  • مسافران می توانند لیست کالا ها و وسایل غیر مجاز که مطابق قوانین و مقررات هواپیمایی آتا است و اندازه مجاز هر بار را در سایت رسمی این ایرلاین مشاهده کنند.
  • پیشنهاد می کنیم 48 ساعت قبل از پرواز چک این پرواز را انجام دهید تا سفری مطمئن و آرامی را شروع کنید.
  • مسافران می توانند بار اضافه خود را با پرداخت هزینه ای مشخص به داخل هواپیما ببرند هزینه بار اضافی مطابق با قوانین و مقررات خود ایرلاین مشخص می شود.
  • هنگام خرید بلیط هواپیما از آژانس های مسافرتی مانند پروازیاب 24 مسافران می توانند قوانین مرتبط با مقررات پذیرش در جامه دان، کالای غیر قابل حمل، کالای خطرناک مجاز مسافر، وغیره را بررسی کنند و مطابق با شرایط و قوانین بار سفر خود را آماده کنند.

حوادث و سوانح هواپیمایی آتا

از زمان شروع به کار شرکت هواپیمایی آتا تا کنون 5 حادثه را در کارنامه سال ها فعالیت خود به ثبت رسانده است که هیچ یک از این حواث منجر به مرگ و جراحت مسافران نشده است. در 27 مرداد 1394 پرواز تبریز تهران آخرین حادثه ی این شرکت هوایی بوده است و تا کنون حادثه ای را نداشته است. این حادثه که علت آن نقص فنی اعلام شد مدتی پس از پرواز از تبریز در نزدیکی شهر میانه یکی از موتورها با صدای انفجاری دچار نقص فنی شد و مجبور به بازگت به فرودگاه بین المللی تبریز شد.

خرید ار زان بلیط هواپیما خارجی در تابستان پروازیاب 24

چرا پروازیاب 24 را برای خرید بلیط هواپیمای آتا انتخاب کنیم ؟

آژانس مسافرتی پروازیاب 24 یکی از آژانس های مسافرتی کشور است که در شهر زیبا و بی نظیر مشهد فعالیت می کند. با توجه به آنچه که درباره هواپیمایی آتا گفته شد می توانید با اطمینان اقدام به خرید بلیط این ایرلاین کنید برای خرید اینترنتی این شرکت می توانید همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد می توانید به سادگی اقدام به خرید اینترنتی از سایت پروازیاب 24 را داشته باشید. از امکانات خوب این سایت می توان به پشتیبانی 24 ساعته اشاره کرد که در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با تیم پشتیبانی مجرب و حرفه ای تماس بگیرد تا در کوتاه ترین زمان مشکل شما حل شود.

 

ثبت نظر
chat 0