{{ctrl.notification}}
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در سال 2021_ پروازیاب24

آیا می دانید کشورهای بدون ویزا برای مسافران ایرانی کدامند؟ مگر امکان دارد به یک کشور سفر کنید و ویزا نخواهد؟ شاید بسیاری از مردم مشتاق سفر به کشورهای خارجی باشند اما وقتی با مشکلات اخذ ویزا روبه رو می شوند و یا زمان کافی برای گرفتن ویزا ندارند، از سفر خود دست می کشند. نگران نباشید! کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کم نیست و در هر زمان که اراده کنید، می توانید به مسافرت بروید و از شیرینی یک سفر بی دغدغه لذت ببرید. در این مقاله قرار است شما را با کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در سال 2021 آشنا کنیم.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در پروازیاب24

رتبه بندی پاسپورت و ویزای جهانی

موسسه هنلی هر ساله بر اساس اطلاعات و قوانین ویزا، به انتشار لیستی از رده بندی پاسپورت های جهان می پردازد و آن ها را بر اساس اعتبار آن ها دسته بندی می کند. بر مبنای این جدول که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، ۱۵ کشور در صدر معتبرترین گذرنامه های جهان قرار گرفتند که به ترتیب شامل:

رتبه ۱: کشور ژاپن با ورود به ۱۹۱ کشور بدون ویزا

رتبه ۲: کشور سنگاپور با ورود به ۱۹۰ کشور بدون ویزا

رتبه ۳: کشورهای کره جنوبی و آلمان با ورود به ۱۸۹ کشور بدون ویزا

رتبه ۴: کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فنلاند و لوکزامبورگ با ورود به ۱۸۸ کشور بدون ویزا

رتبه ۵: کشورهای دانمارک و اتریش با ورود به ۱۸۷ کشور بدون ویزا

رتبه ۶: کشورهای سوئد، فرانسه، پرتغال، هلند و ایرلند با ورود به ۱۸۶ کشور بدون ویزا

در انتهای جدول هنلی نیز کم اعتبارترین پاسپورت های جهان قرار گرفته اند که به ترتیب شامل:

رتبه ۱۰۰: کشور کنگو با ورود به ۴۲ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۰۱: کشورهای ایران و بنگلادش با ورود به ۴۱ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۰۲: کشورهای سودان، لبنان و کوزوو با ورود به ۴۰ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۰۳: کره شمالی با ورود به ۳۹ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۰۴: کشورهای لیبی و نپال با ورود به ۳۸ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۰۵: فلسطین با ورود به ۳۷ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۰۶: کشورهای یمن و سومالی با ورود به ۳۳ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۰۷: پاکستان با ورود به ۳۲ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۰۸: سوریه با ورود به ۲۹ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۰۹: عراق با ورود به ۲۸ کشور بدون ویزا

رتبه ۱۱۰: افغانستان با ورود به ۲۶ کشور بدون ویزا

به این ترتیب کشور ژاپن معتبرترین گذرنامه و افغانستان کم اعتبارترین گذرنامه را در این جدول جهانی به خود اختصاص داده است. همانطور که گفته شد پاسپورت ایران با رتبه ۱۰۱ در بین کشورهای جهان جایگاه خوبی ندارد و کشورهایی نظیر کره شمالی، لبنان، عراق، پاکستان، سوریه و.. بعد ایران قرار می گیرند. از بین کشورهای خاورمیانه، کشور ایالات متحده عربی معتبرترین پاسپورت را دارد و در رده ۱۶ام این جدول قرار دارد. دارندگان گذرنامه کشور ترکیه نیز با رتبه ۵۳ در جدول هنلی، می توانند به ۱۱۰ کشور بدون ویزا سفر کنند. پاسپورت کشور کویت در رتبه ۵۵، کشور قطر در رتبه ۵۶ و کشور عربستان صعودی نیز در رتبه ۶۶ قرار گرفته اند. بناربراین قبل از اینکه برای خرید بلیط هواپیما خارجی اقدام کنید، از قوانین ویزای کشور مقصد مطلع و اقدامات لازم را انجام دهید.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

ایرانیان بر اساس رده بندی ۲۰۲۱ می توانند به ۴۱ کشور بدون ویزا سفر کنند، با این حال گذرنامه ایران نسبت به رده بندی سال ۲۰۲۰ سه پله تنزل پیدا کرده و از رده ۹۸ به رده ۱۰۱ جهان قرار گرفت. کشور ایران در سال های پیش، از پاسپورت بسیار معتبری برخوردار بود و مسافران ایرانی می توانستند به بسیاری از کشورهای جهان به راحتی سفر کنند و اکثر سفارتخانه های کشورهای خارجی در ایران وجود داشت اما امروزه ایران فقط به کشورهای بدون ویزا می تواند وارد شود که یا با آن ها رابطه خوبی دارد و یا آن کشور ارزش سفر کردن ندارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که اینگونه ویزاها فقط برای مدت کوتاهی اقامت بکار می روند و برای تحصیل یا کار مناسب نیستند. از بین این ۴۱ کشور، ایرانیان تنها می توانند به ۱۲ کشور بدون ویزا و رایگان وارد شوند که شامل:

۱- کشورهای آسیایی (قطر، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، مالزی)

۲- کشورهای آمریکایی (آکوادور و ونزوئلا)

۳- کشورهای اقیانوسه (نیووی، ایالات فدرال میکرونزی و جزایر کوک)

۴- کشورهای بخش کارائیب (دومینیکا، هائیتی)

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

۱- ویزای فرودگاهی

ویزای فرودگاهی ویزایی ست که در فرودگاه یا ترمینال هزینه ای از فرد می گیرند و در پاسپورت او مهر یا برچسبی می زنند و تاریخ ورود و خروج او را نیز ثبت می کنند. از ۴۱ کشور بدون ویزا برای ایرانیان، ۲۹ کشور از طریق ویزای فرودگاهی اجازه ورود به مسافران ایرانی می دهند. این کشورها شامل:

۱-۱- کشورهای آسیایی: سوریه، سریلانکا، مالدیو، جمهوری آذربایجان، کامبوج، لبنان، نپال، تیمور شرقی و ماکائو

۱-۲- کشورهای اقیانوسیه: تووالو، پالائو و ساموآ

۱-۳- کشورهای قاره آمریکا: بولیوی

۱-۴- کشورهای آفریقایی: سیشل، توگو، تانزانیا، موریتانی، جمهوری بنین، سومالی، ماداگاسکار، جیبوتی، موزامبیک، زیمباوه، گینه بیسائو، کنیا، مجمع‌ الجزایر قمر، کیپ ورد، اوگاندا و رواندا

۲- گرفتن ویزا در سفارتخانه

به غیر از این ۴۱ کشور که در بالا ذکر شد، برای رفتن به مابقی کشورها باید ویزا تهیه کنید. برای اینکار باید به سفارتخانه کشور مدنظر مراجعه کنید و با ارائه مدارک خود (بلیط هواپیما، مدارک شناسایی، پاسپورت، رزرو هتل و...) به اخذ ویزا خود اقدام کنید. در پروازیاب۲۴ با تقویم قیمتی بلیط هواپیما خارجی را در تاریخ مدنظر، به راحتی رزرو و خریداری کنید، همچنین در بخش تماس با ما از طریق کانترهای رزرو هتل در ارتباط باشید و به رزرو محل اقامت خود بپردازید. 

۳- اخذ ویزا در کشور ثانی

برخی از کشورها مانند آمریکا در ایران سفارتخانه ای ندارند ولی چطور می توانیم به آنجا سفر کنیم؟ معمولا افرادی که قصد سفر به آمریکا را دارند باید به یکی از کشورهای همسایه نظیر ارمنستان، ترکیه و... بروند و در سفارتخانه های آنجا به درخواست ویزا بپردازند. برای رفتن به کشورهای همسایه علاوه بر اخذ ویزا و خرید بلیط هواپیما خارجی، می توانید برای رزرو هتل از طریق پروازیاب24 نیز اقدام کنید. در نظر داشته باشید که کلیه سفرهای خارجی، مشمول مالیات و عوارض خروج از کشور نیز می شوند. شما می توانید با پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور  از اتلاف وقت جلوگیری نمایید.

۴- ویزای ترانزیت

در برخی از سفرهای خارجی شما بیش از یک مقصد دارید و در طی مسیر باید در فرودگاه کشورهای دیگر نیز توقف داشته باشید تا به مقصد برسید، پس در سفر به کشورهای بدون ویزا حتما باید ویزای کشورهای بین راهی را نیز تهیه کنید، اینگونه ویزاها را ویزا ترانزیت می گویند. قبل از سفر و گرفتن ویزا حتما با کانترهای فروش ویزا در سایت پروازیاب۲۴ در تماس باشید و اطلاعات خود را از ما بپرسید تا با مشکل خاصی بر نخوربد.

اخذ ویزا اینترنتی در پروازیاب۲۴

حال که با کشورهای بدون ویزا آشنا شدید، بهتر است کمی با سامانه های اخذ ویزا نیز آشنا شوید. به هرحال بسیاری از ماها در شرایطی مجبور به سفر های خارجی هستیم که می بایست برای اخذ ویزا اقدام کنیم. ویزا مجوزیست که از طریق آن اجازه ی ورود به کشورهای خارجی را دارید و این می تواند برای کار، تحصیل، تفریح و... باشد.

پروازیاب24 یکی از معتبرترین مراجع فروش بلیط هواپیما خارجی و داخلی، رزرو هتل و تورهای لحظه آخری و ... می باشد که با در نظر گرفتن اهمیت صرفه جویی در زمان برای مسافران پروازهای خارجی، خدمات اخذ ویزا را نیز ارائه می‌دهد. کافی است با مجریان این امر در پروازیاب24 در ارتباط باشید. راه های ارتباطی در سایت پروازیاب24 در منوی تماس با ما موجود است.

پروازیاب24 حامی همراه شما...

 

date_range شنبه 21 فروردین 1400 remove_red_eye 2354 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09208704900
05131838
پرواز خارجی
09208704900
05131838
اتوبوس
09208704900
05131838
ویزا
09208704900
05131838
ثبت نظر
chat 0