{{ctrl.notification}}
همه چیز در مورد هواپیمایی ساها

هواپیمایی ساها از جمله ایرلاین های ایرانی است که گذشته پر فراز و نشیب را گذرانده است. امروزه ایرلاین ساها به عنوان یکی از فعال ترین ایرلاین های ایران شناخته می شود. این هواپیمایی معتبر از سال 1369 فعالیت خود را شروع کرده، به همین دلیل از با تجربه ترین ایرلاین محبوب در ایران بشمار می آید. همچنین خرید بلیط هواپیمایی تابان از پرفروش ترین های سفرهای هوایی است. بهتر است قبل از سفر با هواپیما اطلاعات لازم را در مورد آن ایرلاین کسب نمایید به همین دلیل در این قسمت قصد داریم شما را با یکی از خطوط هوایی به صرفه و ایمن آشنا کنیم با پرواز یاب 24 همراه باشید تا همه چیز در مورد هواپیمایی ساها را با هم مرور کنیم.

خرید بلیط ارز ان نوروزی با پروازیاب 24

تاریخچه هواپیمایی ساها

ساها از ایرلاین های قدیمی در حوزه حمل و نقل های هوایی است که توسط نیروی هوایی ارتش از سال 1369 فعالیت خود را به صورت رسمی شروع کرد. در ابتدا هدف از راه اندازی ساها جابجایی پرسنل نیروی هوایی ارتش بود و بعد از آن برای گسترش فعالیت های خود جابجایی مسافرین غیر نظامی و حمل بار را به برنامه های پروازی خود اضافه نمود. تا قبل از سال 1393 این شرکت دارای 5 فروند هواپیمای مدل بوئینگ 707 مسافربری و دو فروند هواپیمای بوئینگ 747 پهن پیکر برای حمل بار بود. از آن به بعد به دلیل قوانین هواپیمایی ایران که هواپیماهای فرسوده اجازه پرواز نداشتند امتیاز این شرکت هواپیمایی به دلیل داشتن هواپیماهایی با قدمت بالا لغو شد. بعد از گذشت دو سال و نیم ایرلاین ساها توانست دوباره مجوزهای لازم را کسب نماید و فعالیت های خود را در قسمت مسافربری در مقصدهای داخلی شروع کند.

اطلاعات هواپیمایی ساها

  • نام  شرکت : در معرفی شرکت های هواپیمایی از نام لاتین استفاده میشود. به همین دلیل شرکت هوایی ساها با نام Saha Airlines معرفی می شود. این نام مخفف سرویس ارتباطی هوایی ارتش ایران است.
  • کد ایکائو : سازمان هوانوردی غیر نظامی بین المللی  مسئول پروازهای بین المللی است و حدود 192 کشور در آن عضو هستند که نام ایران نیز در این لیست قرار دارد. هدف این سازمان ایجاد فضایی امن، کارآمد و اقتصادی است و برای مدیریت بهتر برای هر شرکت هوایی یک کد ایکائو در نظر گرفته است. کد ایکائو نشان دهنده نام اختصاری این سازمان در شرکت هوایی سها  IRZ  است.
  • وب سایت رسمی : امروزه با توجه به اینکه در عصر ارتباطات هستیم بیشتر شرکت های هواپیمایی برای اینکه خدمات بهتری را برای مسافرین خود در 24 ساعت ارائه دهند سایت های رسمی راه اندازی می کنند. به همین منظور شرکت هواپیمایی ساها با خدمات اینترنتی بدون هیچگونه محدودیتی در اختیار مسافرین است تا بهترین پروازهای داخلی و خارجی  را ارائه نماید.
  • مقاصد پروازی : فرودگاه بین المللی مهرآباد قطب اصلی هواپیمایی ساها است که پروازهای خود را در مسیر رفت و برگشت تهران، مشهد، کیش، عسلویه، شیراز انجام می دهد.
  • کلاس های پروازی : تمامی کلاس های پروازی ساها در کلاس اکونومی انجام می شود(سال 1398).

خرید بلیط هواپیمایی ساها از پروازیاب 24

 سوانح پروازی ایرلاین ساها

ساها از شرکت های هواپیمایی ایمن، ایران است که  چند نمونه سانحه جزئی در سابقه طولانی فعالیت خود دارد که در تمامی این سوانح با وجود پرسنل باتجربه و حرفه ای هیچ گونه آسیب جانی رخ نداده است. این سوانح عبارتند از:

  • در 31 فروردین 1384 هواپیمایی ساها در هنگام فرود پرواز کیش به تهران دچار سانحه شد. دلیل این سانحه ترکیدن لاستیک و آتش سوزی در ناحیه انتهای باند بود.
  • هواپیمایی ساها در تاریخ بهمن1385  در فرودگاه کیش دچار نقص فنی شد . ابتدا این هواپیما که از مدل بوئینگ 707 بود با تلاش و تاخیر فراوان اقدام به پرواز کرد اما به دلیل مشکلاتی که داشت در همان فرودگاه فرود آمد. این سانحه هیچ گونه آسیب مالی و جانی نداشت.
  • سانحه بعدی در تاریخ 12 مرداد 1388 با هواپیمای بوئینگ 707 اتفاق افتاد، در این سانحه بعد از گذشت ده دقیقه از پرواز هواپیما به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد. خوشبختانه در این پرواز هیچ سانحه جانی رخ نداد.

خطوط پروازی ساها در حال حاضر از مبدا تهران به اهواز، مشهد، عسلویه و کیش فعال است.

برای خرید ارزان بلیط هواپیما کلیک کنید

خرید بلیط هواپیمایی ساها از پروازیاب 24

 امکانات و خدمات هواپیمایی ساها

  • از خدمات ایرلاین ساها می توان به وجود کترینگ، باربری، کیفیت بالا در نحوه عملکرد پرسنل اشاره نمود. مسئولین این شرکت هواپیمایی تصمیم گرفتند تمامی فعالیت های خود را به صورت حرفه ای و آکادمیک دنبال کنند، به همین دلیل دانشگاه اختصاصی راه اندازی کردند.
  • یکی از امکاناتی که مدیران ایرلاین ساها پافشاری ویژه ای بر روی آن دارند برگزاری آزمون های تخصصی است که از طریق آن بتوانند مجموعه ای از پرسنل خبره و ماهر آموزش دهند. دوره های آموزشی این ایرلاین بیشتر در زمینه مهندسی پرواز، خلبانی و مهمانداری است و از افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند و آزمون گرفته می شود و افرادی که امتیاز بالاتری دارند به استخدام این شرکت در می آیند.
  • تیم مهمانداری قوی ساها از جوانان با انگیزه و خونگرم تشکیل شده که طی مصاحبه های استاندارد توانسته اند به همکاری این شرکت هواپیمایی مشغول شوند. مهمانداران و سر مهمانداران همگی دارای تحصیلات آکادمی بالا و ویژگی های رفتاری و ظاهری در خور یک مهماندار حرفه ای را دارند.

این افراد دوره های مهمانداری را به گونه ای آموزش دیده اند  که از زمان ورود تا زمان خروج مسافرین بهترین خدمات را ارائه می نمایند. برای اینکه تیم مهمانداری ساها در این امر موفق عمل نماید در طول پرواز به طور منظم در دسترس مسافران هستند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن همه درخواست ها را پاسخگو باشند.

  • از امکانات دیگر ایرلاین ساها می توان به قیمت مناسب این پروازها به نسبت هواپیمایی های دیگر اشاره نمود. مسئولین ایرلاین ساها سعی کرده اند که برای رفاه حال مسافرین خود بهترین پروازها را با مناسبترین قیمت در اختیار مسافرین بگذارند. برای خرید بلیط هواپیمایی ساها می توانید خرید ارزان بلیط را از پروازیاب 24 داشته باشید. لازم به ذکر است که این  هواپیمایی بلیط های خود را در دو نوع سیستمی و چارتری به فروش می رساند.

کترینگ ایرلاین ساها

  • طبق آئین نامه های شرکت های هواپیمایی هر ایرلاین برای خدمات بهتر به مسافرین خود باید دارای یک کترینگ مناسب و  اختصاصی باشد تا بتواند در حین سفر با غذاهای سالم و با کیفیت از مسافرین خود پذیرایی کند. ایرلاین ساها نیز برای آنکه بتواند با بهترین مواد غذایی درجه یک و تازه از مهمان های خود پذیرایی کند یک کترینگ مجهز و اختصاصی برای خود راه اندازی کرده است. ساها در کترینگ اختصاصی سعی کرده از بهترین آشپزها و مجهزترین وسایل برای بالا بردن کیفیت غذای خود استفاده کند.
  • از جمله ویژگی های اصلی که ایرلاین ساها در قسمت سرو غذا است که از بهترین و مجرب ترین کارشناسان تغذیه کشور برای نظارت بر روی غذاهای خود استفاده کرده است. در راستای پذیرایی ساها علاوه بر کیفیت پذیرایی، نحوه پذیرایی است که با دقت زیادانجام شده که این ایرلاین از استاندارد ترین ظروف مخصوص هواپیما برای سرو غذا استفاده می کند تا غذاها در طول پرواز فاسد و یا سرد نشود. همچنین برای پذیرایی، آموزش های لازم را به مهمانداران می دهد تا بهترین مهمان نوازی را که در شان میهمانان این پرواز است ارائه دهند.
  • برای تهیه غذا از بهترین و درجه یک ترین مواد غذایی استفاده می شود. مجرب ترین متخصصین بهداشت در زمینه تهیه مواد غذایی خام ایرلاین ساها مشغول به فعالیت هستند. از اینرو تمامی غذاها در بالاترین کیفیت، زیر نظر کارشناسان تغذیه و همچنین توسط بهترین آشپزان تهیه می شود. با وجود این مهم، کمتر دیده می شود، مسافری از کیفیت غذا در ایرلاین ساها ناراضی باشد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیمایی ساها از پروازایاب 24

همیشه برای اینکه یک شرکت به صورت قوی و جدی کار خود را دنبال کند مدیران و مسئولین آن باید بهترین امکانات را در اختیار پرسنل مجموعه قرار دهند تا مایه دلگرمی شوند و پشتوانه ای قابل اعتماد برای ادامه همکاری داشته باشند. از آنجایی که مدیران و مسئولین ایرلاین ساها افرادی با تجربه ای هستند سعی کرده اند بهترین خدمات را برای رفع نیاز کارکنان خود به ویژه کارکنان مشغول در بخش کترینگ با توجه به شرایط شرکت فراهم کنند.

خرید بلیط هواپیمایی ساها از پرواز یاب 24

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم ایرلاین ساها یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایران است که از سال 1369 فعالیت خود را توسط نیروی ارتش شروع کرد. گذشته پر فراز و شیب این ایرلاین باعث شد که امروز یکی از با بهترین شرکت های هواپیمایی داخلی باشد که خدمات خود را در بالاترین کیفیت در امن ترین سطح پرواز ارائه می دهد. مسئولین این شرکت قصد دارند در کنار تضمینی که برای امنیت و آرامش مسافرین ایجاد می کند مقاصد پروازی ایرلاین ساها را توسعه دهند.

خرید ارزان بلیط هواپیمایی پروازهای داخلی از پروازیاب 24

می توانید خرید بلیط هواپیمایی ساها را از پروازیاب 24 تهیه نمایید که برای خرید ارزان بلیط این ایرلاین با توجه به نوع سفری که در پیش دارید (کاری یا گردشگری) می توانید از دو نوع بلیط های سیستمی و پارتری استفاده نمایید. در هر صورت دقت داشته باشید:

  1. مسافران همراهتان در چه رده های سنی هستند؟
  2. در چه زمان و تاریخی به مقصد مورد نظر قصد سفر داری؟
  3. آیا با خرید بلیط لحظه آخری می توانید از تخفیف در هزینه های سفر بهره مند شوید؟

پروازیاب 24 در تمام مراحل خرید بلیط هواپیمایی ایرلاین های مختلف همراهتان خواهد بود تا مطمئن ترین خرید را داشته باشید و دقیق ترین بلیط را تهیه نمایید.

date_range سه شنبه 21 آبان 1398 remove_red_eye 5135 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09208704900
05131838
پرواز خارجی
09208704900
05131838
اتوبوس
09208704900
05131838
ویزا
09208704900
05131838
ثبت نظر
chat 0