{{ctrl.notification}}
معرفی 5 جاذبه‌ی برتر گردشگری ایران _پروازیاب24

جاذبه های گردشگری ایران فراتر از حد تصورتان است! سرزمینی با قدمت چندین هزار ساله که از شمال تا جنوب، شرق تا غرب آن حرفا برای گفتن دارد. کشوری ۴ فصل که در گوشه گوشه آن از تاریخ و فرهنگ گرفته تا کوه و جنگل و دریا مکان هایی دلنشین و بی‌نظیر دارد که اگر تمام عمر وقت صرف کنید، هنوز نیمی از دیدنی های ایران را کشف کرده اید. خوشبختانه امروزه با تورهای ایرانگردی می توانید به راحتی به سرتاسر ایران سفر کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا گریزی به برخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ایران بزنیم‌.

جاذبه های گردشگری ایران-پروازیاب24

۱- بارگاه امام رضا (ع)؛ نگین مشهد

‌حرم امام رضا مقبره امام هشتم شیعیان است که در استان خراسان رضوی همچون نگینی در شهر مشهد می درخشد. این بارگاه تاریخی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ایران است که سالانه حدود ۲۷ میلیون زائر از سراسر ایران و دیگر کشورهای جهان برای زیارت به مشهد سفر می کنند. مساحت کل حرم امام رضا ۱ میلیون متر مربع است که قابلیت گنجایش ۷۰۰ هزار نفر را دارد و یکی از بزرگترین مکان های مذهبی جهان محسوب می شود‌.

در حرم امام رضا می توانید مجموعه‌ای از رواق ها، صحن ها، کتابخانه ها، مسجدها، موزه ها و آرامگاه ها را ببینید که مسجد گوهرشاد از معروف ترین مساجد آن است. حرم امام رضا دارای ۹ صحن و ۲۶ رواق است. همچنین در صحن انقلاب می توانید پنجره فولاد را ببینید که با فاصله کمی از بارگاه قرار دارد و می توانید از آنجا زیارت نامه بخوانید. نقاره خانه نیز از نواهای دل انگیز حرم امام رضا است که هنگام طلوع و غروب خورشید و در مراسمات و اعیاد نواخته می شوند. شما می توانید با خرید تور مشهد به راحتی و با قیمتی مقرون به صرفه، به زیارت شاه خراسان بروید و از دیگر جاذبه های گردشگری مشهد نیز دیدن کنید.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، خیابان شیرازی، بست شیخ طوسی

خرید بلیط هواپیما مشهد-بارگاه امام رضا-پروازیاب24

۲- تخت جمشید؛ عظمت ایران باستان

مجموعه تخت جمشید یا پرسپولیس از معروف ترین جاذبه های گردشگری شیراز و از برجسته ترین آثار تاریخی بجا مانده از حکومت هخامنشیان است. این آثار باستانی با ۱۲۵ هزار مترمربع از بهترین مکان های تاریخی ایران است که ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد به دستور داریوش بزرگ ساخته شد. ساخت بنای تخت جمشید حدود ۱۸۰ سال در طول حکومت داریوش بزرگ، پسرش خشایار شاه و نوه‌اش اردشیر یکم به طول انجامید، اما عمر آبادانی این بنای شگفت انگیز ۲۰۰ سال بیشتر نبود و پس از آن به دست اسکندر مقدونی به آتش کشیده و نابود شد و امروزه خرابه هایی از آن همه عظمت برجای مانده است.

در بازدید از تخت جمشید همانند اکثر بازدیدکنندگان مبهوت اینهمه عظمت و شکوه ساختمانی آن، مجسمه ها، کاخ ها و ستون ها می شوید. در ابتدا پلکان ورودی که به صورت قرینه و دو طرفه‌اند و هر کدام دارای ۱۱۱ پله است را می بینید، بعد از آن به دروازه باشکوه ملل می رسید که دارای ۳ ستون به ارتفاع حدود ۱۷ متر دارد (یک ستون آن تخریب شده)، پس از آن می توانید بخش های دیگری همچون کاخ آپادانا، کاخ H, تالار صد ستون، دروازه نیمه تمام، جان پناه، کاخ هدیش، کاخ G، شاخدار، دروازه هخامنشی، کاخ مرکزی (سه دروازه)، کاخ اختصاصی داریوش، کاخ ملکه، آرامگاه ها و خزانه را ببینید و حدود ۲ ساعت زمان می برد تا از همه جای آن دیدن کنید. پیشنهاد می کنیم با خرید بلیط هواپیما شیراز در پروازیاب۲۴ دیدن این شاهکار باستانی را از دست ندهید.

آدرس: شیراز، ۵۷ کیلومتری فارس، استان مرودشت (۱۱کیلومتری)، مجموعه باستانی تخت جمشید

جاذبه های گردشگری شیراز-تخت جمشید-پروازیاب24-

۳- سازه های آبی شوشتر؛ بزرگترین موزه آبی ایران

سازه های آبی شوشتر متشکل از مجموعه ای از آسیاب ها، پل ها، آبشارها، بندها، تونل های بزرگ و کانال ها هستند که با هماهنگی هم برای بهره برداری از آب کار می کنند. در بازدید از این مجموعه تاریخی می توانید همه این سازه ها را در فاصله کمی از هم ببینید که اجزای آن شامل برج کلاه فرنگی، پل بند گرگر، مجموعه آبشارها، بند خاک، بند میزان، بند ماهی بازان، پل بند شادروان، بند شرابدار، بند برج عیار، قلعه سلاسل، رودخانه دست کند گرگر، کانال داریون، پل بند لشکر و پل شاه علی است. سازه های آبی شوشتر در واقع بزرگترین موزه آبی و از عجیب ترین مکان های گردشگری ایران در دوره قبل از انقلاب صنعتی است و ساخت آن به دوره ساسانیان و هخامنشیان بر می گردد. پیشنهاد می کنیم با رزرو هتل در شوشتر از این مجموعه تاریخی و دیگر جاذبه های آن دیدن نمایید.

آدرس: استان خوزستان، شهرستان شوشتر، مجموعه سازه های آبی

سازه

۴- تالاب لیپار؛ دریاچه صورتی

مگر می شود آب صورتی باشد؟ بله در همین ایران خودمان در استان چابهار، تالابی صورتی رنگ وجود دارد که دیدن از آن قطعا شما را حیرت زده می کند و می توان گفت از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران است. همانند تالاب لیپار که رنگ آب تغییر می کند در جهان انگشت شمارند ولی شما به راحتی می توانید بدون رفتن به سفرهای خارجی و با خرید تور، به راحتی از آن بازدید کنید. چابهار جنوب شرقی ترین شهر ایران است که در امتداد دریای عمان قرار دارد که تالاب لیپار نیز از راکد ماندن آب دریای عمان در بین دو کوه به وجود آمده است و اکوسیستم بینظیری را در اطراف خود خلق کرده است. رنگ صورتی آب به دلیل پلانکتون های گیاهی ست که روی سطح آب شناورند و منظره ای زیبا را خلق کرده‌اند. با مطالعه راهنمای سفر به چابهار بهترین زمان سفر خود را برای دیدن این دریاچه صورتی انتخاب کنید و از دیگر عجایب چابهار نیز بازدید کنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، ۱۵ کیلومتری شرق چابهار، روستای رمین، مسیر جاده ساحلی چابهار - گواتر

مکان های توریستی ایران- تالاب لیپار-پروازیاب24

۵- دره ستارگان قشم؛ سفر به مریخ

دره ستارگان از عجایب قشم و از عجیب ترین مکان های دیدنی ایران است که در خرید تور قشم می توانید از آن دیدن کنید. دره ستارگان قشم قدمتی ۲ میلیون ساله دارد که وقتی آن را می ببینید، گویی در مریخ پای گذاشته اید، کوه های بلند و دنباله دار که با شکل های عجیب خود بسیار دیدنی شده اند و در هنگام شب آنقدر ستاره ها به شما نزدیک‌اند که می توانید ستاره می چینید. این دره بر اثر فرسایش با باد و باران و زمانی که جزیره قشم سر از آب بیرون آورده به وجود آمده اند البته اعتقاد محلی های آنجا این است که ستاره ای اینجا سقوط کرده است. البته این دره در هنگام شب خوفناک است و کمتر کسی شب را آنجا می ماند ولی برای دیدن ستاره ها اگر بخت با شما یار باشد و هوا مناسب باشد باید تا آخر شب صبر کنید.

آدرس: جزیره قشم، شمال غرب روستای برکه خلف

جاذبه های توریستی ایران-دره ستارگان قشم-پروازیاب24

خرید اینترنتی بلیط هواپیما در پروازیاب۲۴

برای دیدن جاذبه های گردشگری ایران می توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از پروازیاب 24 از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار شوید؛ همچنین برای پیگیری خرید بلیط هواپیما می توانید از منوی مربوط به پیگیری خرید در صفحه اصلی سایت، وضعیت بلیط خود را مشاهده و پیگیری نمایید. در پروازیاب24 می توانید از خدمات فروش بلیط هواپیما، بلیط قطار، بلیط اتوبوس و حتی رزرو هتل های داخلی و خارجی و اخذ ویزا بهرمند شوید. بعلاوه اپلیکیشن پروازیاب۲۴ برای دسترسی شما عزیزان فراهم شده است.

date_range دوشنبه 30 فروردین 1400 remove_red_eye 2241 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09208704900
05131838
پرواز خارجی
09208704900
05131838
اتوبوس
09208704900
05131838
ویزا
09208704900
05131838
ثبت نظر
chat 0